"No Impact" életmód és beszerzések

2014. 05. 16., p – 17:24

"Amióta nekiálltunk csökkenteni életünk környezeti hatásait, sokat javult a házasságunk és életünk minősége is! Élvezzük, hogy csapatmunkában dolgozunk a jövő és a világ jobbá tételén. Természetesen anyagilag is előnyösek a változtatások és a zöld utat járva hasonlóan gondolkodó jóbarátokra is leltünk.”

No Impact Man nyomdokain - egy amerikai házaspár zöld életmódváltása

Erin és Bill középosztálybeli amerikai házaspárként döntött úgy, hogy a klíma- és környezettudatosság jegyében teljesen átalakítja életmódját és amennyire lehet, csökkenti környezeti hatásait. Az életükben jelentős változást hozó lépésekről a No Impact Projekt honlapján számoltak be:

„Új életünket azzal kezdtük, hogy négy hálószobás házunkból egy 50m2–es társasházi lakásba költöztünk, közelebb a munkahelyünkhöz, így gyalog be tudunk járni. Továbbá:

• 16 éves dízel autónkat eladtuk és vettünk egy hibrid Honda Civic-et.
  • Vegetáriánusok lettünk amióta megnéztük a nagyüzemi állattenyésztés környezeti hatásairól szóló “Meat the Truth” (Igazság a húsról) című filmet. Lefogytunk és remekül érezzük magunkat.
  • Kivontuk a forgalomból a lakóautónkat, a várostól 15 mérföldre leparkoltuk és hétvégi háznak használjuk. Nem kell többé fizetnünk a biztosítást és az üzemanyagot.
  • Amennyire lehet, kerüljük a műanyag csomagolóanyagokat vásárláskor. Nem könnyű.
  • Ha elérhető, helyben termelt bio terményeket veszünk.
  • A termelői piacon vásárolunk.
  • Csak akkor veszünk új ruhát, ha a használtruha boltban nem találjuk, amire szükségünk van. Természetesen ez a fehérneműre nem vonatkozik.
  • Csak olyan textileket tervezünk venni, amelyek komposztálhatók. A biopamut előállítása elég sok vizet igényel, így inkább a kenderből készült holmikra szavazunk.
  • Nagyon megnézzük, milyen sampont, mosószert és tisztítószert veszünk – igyekszünk olyan termékeket keresni, amelyek foszfátmentesek és nem tartalmaznak kőolajszármazékokat.
  • Többet vonatozunk és kevesebbet repülünk. A vonat sokkal jobban tetszik mindkettőnknek, mint a repterek és a repülők, de sajnos nem tudunk mindenhova eljutni vele.
  • Amióta nekiálltunk csökkenteni életünk környezeti hatásait, sokat javult a házasságunk és életünk minősége is! Élvezzük, hogy csapatmunkában dolgozunk a jövő és a világ jobbá tételén. Természetesen anyagilag is előnyösek a változtatások és a zöld utat járva hasonlóan gondolkodó jóbarátokra is leltünk.”

Forrás és további életmódváltó ötletek: http://noimpactproject.org/change/

A „No Impact” azaz a lehető legkevesebb környezeti hatású életmód 10 legfontosabb szempontjáról a 14. Kislábnyom hírlevélben lehet olvasni.

A tippek - beszerzésre vonatkozó tippekkel együtt - letölthetők innen.